Sandro Botticelli
Sandro Botticelli's Oil Paintings
Sandro Botticelli Museum
c. 1445 – May 17, 1510. Italian painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Sandro Botticelli.org, welcome & enjoy!
Sandro Botticelli.org
 

Simon Hollosy
Carousing in the Tavern

ID: 95584

Simon Hollosy Carousing in the Tavern
Go Back!



Simon Hollosy Carousing in the Tavern


Go Back!


 

Simon Hollosy

1857-1918 Hungarian Simon Hollosy Gallery Simon Hollosy (Romanian: Simion Corbu); (2 February 1857, Maramarossziget, now Sighetu Marmatiei - 8 May 1918, Tecso, now Tiachiv) was a Hungarian painter. He was considered one of the greatest Hungarian representatives of 19th century Naturalism and Realism. Holl??sy came from an Armenian family who settled in Maramarossziget (present-day Sighetu Marmaţiei, Romania). He frequently worked abroad. He criticized training at the Academy and founded a private school in 1886 where he gathered young talents around him who were interested in realistic protrayal. He opened the way to new styles by relying on his personality and by pointing out the merits of French pictures (Courbet) exhibited in Munich. He abandoned the academic style in order to follow new trends in French painting. Encouraged by Istvan Reti and Janos Thorma, his pupils and friends, he spent the summer of 1896 in Nagyb??nya (present-day Baia Mare, Romania) with his school, which played an important role in Hungarian painting as the cradle of the Nagybanya school. He soon settled down in Nagybanya. With its style (sunny landscapes), his school determined Hungarian painting for decades. Leaving the Nagyb??nya colony in 1901, he spent the summers in Tecso with his students from 1902. During winters he was in Munich to run his school there. He was not productive as an artist: he was in search of atmospheres and his productivity was confined to teaching. His large scale plan of "Rakoczi March" with a lot of figures got as far sketches because he kept on changing his mind. The landscapes painted in Tecso include "Landscape in T??cső", "Landscape with Stacks and Sunset with Stacks", where he applied elements of plein air and impressionism. His self-portrait (1916) is one of his most harrowing pictures.  Related Paintings of Simon Hollosy :. | Portrait of Fyodor Chaliapin as Boris Godunov | Charles VII King of France (mk05) | en kopmanskaravan kommer till en liten oas,dar de kan fa farskt vatten och nagra timmars vila | Undergrowth,Bois de Boulogne | Lady Standing at Virginal |
Related Artists:
fredrik westin
Fredric Westin, född den 22 september 1782 i Stockholm, död 13 maj 1862 i Stockholm, historie- och porträttmålare. Westin hade varit elev hos Lorens Pasch d.y. och Louis Masreliez på Konstakademien. Sedan han 1808 blivit kallad till akademiens agr?? och förordnad till konduktör vid kungliga museet blev han 1812 invald i Konstakademiens styrelse. Han blev 1815 vice professor och 1816 professor vid Konstakademien. Där var han också 1828-1840 direktör. 1843 utnämndes han till hovintendent. Till hans tidigare skede och till hans främsta alster hör "Dagens stunder", fyra dörrstycken i Karl Johans sängkammare på Rosersbergs slott med antikiserande figurer: Aurora som strör blommor över jorden, Apollon med sitt fyrspann, Diana följd av Aftonrodnaden samt Natten med sitt stjärnströdda dok (1812-13). På Säfstaholms slott finns "De fyra årstiderna presiderade av jordens gudinna" (1843), på Rosendals slott "Hebe med örnen" (1832) och "Flora bekransande Linn??s byst" (1843) och vid Stockholms universitet "Musiken, föreställd av en grupp unga flickor". Han målade också kompositioner ur den svenska historien ("Olof Skötkonungs dop", "Lutherska lärans antagande"). Westin målade en stor mängd porträtt då han under Karl XIV Johans tid var konstnären på modet. Som porträttmålare var han dock inte enhälligt uppskattad. En kritiker som Silverstolpe beklagade 1809 att en konstnär som "äger så mycken färdighet till stöd för sitt sökande av idealet" sysselsatte sig med en konst av så lågt värde och hoppades att han "måtte återvända från den platta verkliga världen till den poetiska." Hammarsköld menade 1818 att av de svenska konstnärerna var det Westin som hade de ringaste anlagen för porträttmålning. Scholander kallade hans porträtt för "vaxgubbar". Andra hade lovord att fälla över Westins porträtt. Gerss ansåg att Westins porträtt hade likhet och behag i uttrycket, enkelhet i ställning och klädsel, urval av natur i formerna och säkerhet och sanning i utförandet. Wennberg kallade honom "den förste svenske tecknarens Lorenz Paschs så värdige fosterson". Under Karl XIV Johans tid målade han rad porträtt på kungafamiljen. 1824 målade han en populär allegori över kronprinsessan Josefinas ankomst till Sverige, där Saga i gul och blå dräkt sitter på marken framför en runsten och blickar upp mot skyn där kronprinsessan i röd och vit dräkt svävar ned på en molntapp omgiven av tre amoriner. 1838 målade han Karl XIV Johan till häst på Ladugårdsgärdet hälsande med den trekantiga hatten. Efter att Sandbergs altartavla för Sankt Jacobs kyrka hade underkänts vände sig de ansvariga till Westin med uppdraget att måla en altartavla. Målningen, "Kristi förklaring" var klar 1828 och resultatet blev både hyllat och kritiserat. Andra altartavlor av Westin finns i Kungsholms kyrka ("Kristi uppståndelse", 1825), Åbo domkyrka ("Kristi förklaring", 1836), Uddevalla kyrka ("Kristus välsignar barnen") samt Carl Gustafs kyrka ("Kristi begravning", 1832).
John Frost
1890-1936
Clarence a gagnon
Canadian Painter, 1881-1942 was a Quebecois painter. A native of Montreal, he studied at the Art Association of Montreal in 1897. Early in life, his mother had encouraged him to learn drawing and painting, but his father wanted him to become a businessman. Desiring to improve his knowledge about art, he went to the Academie Julian, Paris, and studied under Jean-Paul Laurens from 1904 to 1905. He then lived in Baie-Saint-Paul, where he produced many paintings depicting nature and the Canadian people. He invented a new kind of winter landscape that consisted of mountains, valleys, sharp contrasts, vivid colours, and sinuous lines. He became a member of the Royal Academy of the Arts in 1910. Gagnon took a trip to Venice, Rouen, Saint-Malo and the Laurentians to paint landscapes. He illustrated the pages of the novel Maria Chapdelaine by Louis Hemon. As well, he was the illustrator for Louis-Frederic Rouquette in 1929 in the white silence. He lived in France from 1924 to 1936. Gagnon opened modernity painting within Canada. He died in 1942. One of his disciples is the painter Rene Richard.






Sandro Botticelli
All the Sandro Botticelli's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved